Çukur oyunu hikayesi

Karar vermenin zorluğu

Reyting rekorları kıran Ay Yapım’ın en başarılı dizilerinden biri olan Çukur dizisinin oyunun hikayesini oyunu geliştirmesini üstlenmiş biri olarak benden dinleyeceksiniz.
Çukur oyununu veren yapım şirketi Erdi Yapım ilk olarak bana bilgi yarışması yaptırmak istediklerini bunu yapıp yapamayacağımızı sordular.

Bende vizyon olarak bana uygun bulmadığım için reddetmek istedim fakat reddetmek yerine şöyle yaklaştım.

Bu oyunu yapmak istemiyoruz ancak bu oyun başka şirketlere yaptırmayı düşündüğünüz süreçte ücretsiz başka danışmanlık verebiliriz.

Erdi Yapım ilk olarak genel teknik sorularla birlikte diğer firmalardan aldığı fiyat tekliflerini ilettiler. Bende ortalamanın ne kadar uzağında olup olmadığı ile ilgili fikirlerimi beyan ediyordum.

Sonra Erdi Yapım bir teklifle daha geldi. Çukur dizisinin mobil oyunu; kafalarında oyun mekaniği belliydi ama nasıl yapacaklarını veya yaptıracaklarını bilmiyorlardı. Benden yapmamı istedileri ben ilk başta sıcak bakmadım.

Bir TV dizisinin oyunu daha önce yapılmamıştı. Sonra ortağımla bu konuyu değerlendirdik. Her şeyden önce oyun için alacağımız paranın yanı sıra harika bir reklam olacaktı. Bizi Türkiye’de tanımayan kalmayacaktı.

Bu fikirle beraber teklif bize sıcak gelmeye başladı. Sonraki toplantıda en son yapım şirketi temsilcisinin Arif bu oyunu sen yapacaksın başkasının yapmasını istemiyorum dediğini hatırlıyorum. Beni ikna eden bu cümleydi sanırım.

Network’ün önemi

2 ay İstanbul’da yaşadım ve bu süreçte birçok network edindim. Orada biriyle tanıştım kendisi Denizliliydi ve hemşehrim diye her gördüğümde selam verir muhabbet ederdim. Hiçbir çıkar gözetmeksizin her gördüğümde bunu yapardım.

O arkadaşla alanlarımız farklı ben oyun tarafındayım o satış pazarlama alanında işler yapıyordu. Bu çukur işbirliğinde o bana referans olan kişiydi. Ondan sonra anladım networkün önemini her yerden bir şey çıkabildiğini.

Projeyi yapmaya söz verdikten sonra projenin deadline’ının 2 ay sonrası olduğunu duyunca kısa çaplı şaşkınlık yaşadım.

Arkadaşlar arasında bir dönem sürekli Ezel dizisi replikleri dönüyordu. Ben Ezel’i o dönem henüz izlememiştim. Sırf replikleri anlamak için Ezel’i izlemeye başladım.

Ezel’i izlemeyi bitirdiğimde senaryosunu ve oyuncuların performansını çok beğenmiştim. Vay be dedim adamlar ne dizi yapmış. Bundan kısa bir süre sonra Ay Yapım’ın bir diğer reyting rekorları kıran dizisi Çukur’dan böyle bir teklif gelmesi güzel bir tesadüf oldu benim için.

Oyun planlaması

Oyunu yapmaya başlamıştım artık oyunda gerçek İstanbul’un balat mahallesi haritası kullanılmasını talep ediyorlardı. İstanbul’a gidip gelecek kadar kaybedecek vaktim yoktu. Google Maps’den Balat sokaklarını kağıda döktüm. Ardından ekip için gerekli Senior 3D Artist arayışına girdik hızlıca ve bulduk.

Sıra oyunu geliştirmeye başlaması geldi şöyle düşündüm ofisteydik. Beni ofiste çok kişinin gelip gitmesiyle rahatsız olacağımı oyun geliştirirken yalnız kalmayı çok sevdiğimi dile getirdim.

Aklımıza otel fikri geldi aynı şehirde bir buçuk aylığına otel kiralayacaktık.

Oyun başlıyor

Ben vakit kaybetmeden hemen otel odama yerleştim.

Oyun için planlamaları yapmaya başladım masaya her gün yapılacaklar için birer sticker yapıp yapıştırdım.

Masamda 60’a yakın sticker vardı. Odadan dışarı sadece akşam yemeği ve sabah kahvaltısında çıkıyordum.

Odanın penceresi sadece 7 cm açılıyordu. Günde neredeyse 3 saat uyuyordum. Kalan zamanda bilgisayar başında Çukur oyununu geliştiriyordum.

Odaya temizlik için her gün geliyorlardı. Temizlik yapılıyorken haliyle odayı terk etmem gerekiyordu. Bu benim için vakit kaybıydı bende 3 günde bir temizlik yaptırmak için çoğu zaman kapıya do not disturb asıyordum. Bir buçuk ay sonunda sokağa çıkma yasağı geliyordu ve ben yasaktan önce eve gittim.

Erdi Yapım şirketi sahibi Denizli’ye geldi ve süreci daha iyi yürütebilmek adına beni İstanbul’a davet etti. Orada birkaç hafta daha durarak oyunu tamamladım.

Sorunlar sorunlar

Oyunda bir sorun vardı ve güncelleme göndermiştik. Tam da sezon finali günü App Store’a bakım geldi. Hayatımda ilk defa böyle bir şeye denk geldim. Çok sık rastlanmayan bir durum bu. O an her şey yıkılmıştı. Ne olacaktı yoksa 2 ay uyumadan yazdığımız oyunun lansmanı yapmayacak mıydık? Hemen çözüm aradım; imkansız diye de düşünsem Apple’a mail atmayı denedim. Dizinin reyting rekorları kıran bir dizi olduğunu ve sezon finalinde bu oyunu tanıtılacağını önemli bir oyun olduğunu açıkladım. Dakikalar sonra Apple’dan dönüş geldi. “İçinde bulunduğunuz durumu anlıyoruz normalde bakımdayken böyle bir şey mümkün değil ama bu seferlik oyununuzu yayınlıyoruz.” dediler.

Bizim için tabiri caizse nazar çıkmıştı hatta şakayla karışık ilk sorunla karşılaştığımızda ofiste birkaç bardak kırdık 🙂

Oyun lansmanı

Dizinin sezon finalini izlerken kutlama yapıyorduk. Viskimi yudumlarken puromun tadını çıkarıyor bir yandan da indirme sayılarını kontrol ediyordum.

Ertesi gün uyandığımda oyunun Top Chart sıralamasını merak ediyordum.

Telefonu elime aldım bakmaya 200’den başlamadım direkt ilk sıralara çıktım.

Beklentim ilk 3’den aşağı olmadığı yönündeydi. En üst sıraya çıktım elimle kaydırarak ve oyun en üst sıraya çiviyi çakmıştı 1. sıradaydı.

O an yaşadığım bütün zorlukları unutmuş başarmanın verdiği gurur vardı üzerimde.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir